Podstawowym zajęciem kelnera jest profesjonalna obsługa klientów lokalu od momentu ich wejścia, aż do opuszczenia go. Ważnym elementem jest również odpowiednie pożegnanie klientów i zachęcenie ich do ponownego odwiedzenia tego miejsca.
Do zadań kelnera należy także przygotowanie lokalu do przyjęcia gości – zadbanie o odpowiedni wystrój, dostosowany do okoliczności, nakrywanie do stołu, dbanie o czystość zastawy i sztućców, nadzór nad jakością podawanych potraw i natychmiastowe usuwanie niepotrzebnych naczyń ze stołów.
Kelner jako osoba mająca bezpośredni kontakt z klientami, z jednej strony stanowi wizytówkę lokalu, a z drugiej podczas rozmów z gośćmi może uzyskiwać informacje dotyczące ich oceny danego miejsca i sugestii, mogących polepszyć jakoś oferowanych usług.
Od kelnera wymagana jest przede wszystkim wysoka kultura osobista, ogłada i komunikatywność. Musi to być osoba otwarta, potrafiąca szybko nawiązać właściwy kontakt z klientem. Bardzo pozytywnie odbierane jest zainteresowanie kelnera obsługiwaną osobą i prowadzenie z nią kulturalnej rozmowy – daje to klientowi poczucie ważności oraz nastawia go pozytywnie do danego miejsca.
Ważna jest również subtelność – kelner musi umieć doradzić gościom właściwy wybór, odpowiadać na wszelkie potrzeby klientów, a równocześnie nie może narzucać się ze swoją obecnością. Do niego jednak należy stworzenie sympatycznej atmosfery, zachęcającej do ponownych odwiedzin, dlatego kelner musi być osobą wzbudzającą zaufanie, miłą, z poczuciem humoru. Bardzo przydatną umiejętnością, jest znajomość języków obcych.
Miejscem pracy dla kelnerów są wszelkiego rodzaju instytucje, związane z gastronomią – hotele, restauracje, kawiarnie, puby lub dyskoteki. Kelnerzy mogą także pracować dla firm cateringowych.
Celem kształcenia w naszej szkole w zawodzie kelnera jest poszerzenie umiejętności zawodowych o dwa dodatkowe szkolenia, które poszerzą warsztat pracy oraz umożliwią zdobycie niewątpliwie bardzo atrakcyjnej pracy w wysokiej klasy hotelach, klubach i restauracjach. Młodzież w naszej szkole odbędzie obowiązkowo szkolenie baristyczne związane z przygotowanie kawy i napojów na jej bazie oraz szkolenie barmańskie w oparciu o coraz częściej zauważany trend working flair.
Wszystkich tych, których interesuje praca we wspaniałych wnętrzach hoteli i restauracji i uwielbiają pozytywnie zaskakiwać swoich gości, zapraszamy na ten kierunek.
Do dyspozycji kształcenia młodzieży oddana zostanie pracownia obsługi konsumenta będąca w naszej szkole pracownią symulacyjną mini kawiarni-restauracji, wyposażona w bar wraz z pełnym wyposażeniem sprzętu do obsługi gości.
Umożliwimy Ci:
- zajęcia w profesjonalnej pracowni obsługi konsumenta
- udział w szkoleniach barmańskich
- udział w szkoleniach baristycznych udział w konkursach zawodowych
- praktyki wysokiej kategorii restauracjach i hotelach
- praktyki wyjazdowe
- możliwość zatrudnienia w zakładach gastronomicznych o różnym charakterze i specjalizacji
- gwarancja zdobycia pracy
- przygotowanie do specjalizacji
- na kursach zawodowych
Zobacz film, jak ćwiczą nasi uczniowie:
[jwplayer player=”3″ mediaid=”2153″]