Niektórych uczniów naszej szkoły początek roku szkolnego 2018/2019 napawał większą niż zwykle radością. Mowa o grupie młodzieży z klasy trzeciej, która na początku września rozpoczęła swoje praktyki zagraniczne realizowane w ramach projektu PO-WER. Możliwość konfrontacji wiedzy i umiejętności zawodowych zdobytych w szkole z realiami pracy i oczekiwaniami jakie pracodawcy stawiają swoim pracownikom to cenne doświadczenie, które pomaga przyszłym fachowcom właściwie pokierować swoim rozwojem zawodowym – to tylko jedna z wielu refleksji jakimi uczniowie podzielili się z młodzieżą naszej szkoły oraz szkoły gimnazjalnej, która wzięła udział w spotkaniu podsumowującym miesięczne praktyki w Wielkiej Brytanii. Nie zabrakło także wrażeń związanych z posługiwaniem się językiem angielskim zarówno w życiu codziennym jak i tym z zakresu branżowego. Uczestnicy wyjazdu podkreślali także, iż bardzo cenne było dla nich sprawdzenie się w realnych warunkach pracy. Byli z tego tym bardziej zadowoleni, że ich umiejętności zostały wysoko ocenione przez pracodawców. Dzięki doskonałemu przygotowaniu zawodowemu młodzieży powierzane były naprawdę trudne i ambitne zadania, które pozwalały im na poszerzenie swojej wiedzy i umiejętności. Spotkanie oprócz wspomnianych już uczniów, adresowane było także do rodziców uczniów, lokalnych pracodawców, nauczycieli siemianowickich szkół, oraz przedstawicieli Urzędu Pracy.